poniedziałek, 5 grudnia 2011

Na dachu Barcelony...

Nadrabiam zaległości... Tym razem historia moich poszukiwań mieszkania i końca życia na walizkach. Znaleźć mieszkanie w Barcelonie, to nie lada wyzwanie! Wszystko zaczęło się zanim jeszcze wyjechałam i jak się później okazało, to poszukiwania na odległość nie były dobrym rozwiązaniem. Już miałam wszystko załatwione, a na dzień przed moim wylotem okazało się jednak się nie dogadaliśmy. Także to było moje pierwsze rozczarowanie. Później pojawiły się kolejne. Na szczęście, od samego początku miałam gdzie mieszkać zanim czegoś dla siebie nie znajdę, ale mimo wszystko gościna u własnego szefa nie była do końca komfortowym rozwiązaniem. Dlatego starałam się od pierwszego dnia szukać coś dla siebie. I tu się zaczynają ciekawe historie. Po pierwsze od razu nauczyłam się niezbędnego słownictwa po hiszpańsku, ale w sumie to nic nie dało, bo oczywiście trafiałam na Katalończyków lub z Ameryki Południowej, gdzie raczej znajomość angielskiego jest rzadkością, a tym chciałam się ratować. To jak, wyglądają w większości pokoje do wynajęcia w Barcelonie, różni się diametralnie od warunków polskich. Tutaj atutem jest posiadanie okna (!) Występują tzw. wewnętrzne i zewnętrzne okna. Wewnętrzne okna to albo znajdują się od dziedzińca, albo przy samej windzie, gdzie nie dociera żadne światło. Są również wewnętrzne pokoje, gdzie w ogóle nie ma okna. Zwykle takie małe pokoje mają ok. 5 m2, a ceny zaczynają się od 200 euro w górę. Już nie wspomnę o wyborze dzielnicy. Kiedy ukradli mi torebkę, to byłam właśnie po pierwszym etapie poszukiwań i wtedy straciłam całą moją listę z numerami telefonów i adresami, gdzie byłam. A ostatnie, które wtedy oglądałam było cudowne. Małe mieszkanie, przytulanie urządzone z marokańskimi elementami, w starej dzielnicy, a okno z pokoju wychodziło na port. Byłam tak zachwycona i już wszystko było dogadane, gdyby nie to, że straciłam swój telefon i chłopak, który chciał mi go wynająć nie mógł się ze mną na drugi dzień skontaktować. No i się nie udało - drugie rozczarowanie. A trzecie, pojawiło się, kiedy już też się wydawało, że wszystko jest dogadane, jak miałam zająć miejsce mojej koleżanki, która wracała już do Polski. Kolejne nie. Już wtedy wpadłam w lekkiego doła, a zarazem wściekłość, bo to już prawie miesiąc minął, a ja wciąż bez swojego miejsca i na walizkach. Zakasałam rękawy i powiedziałam sobie, że to już ostatni raz i biorę wszystko! No i się udało, a jak dla mnie podwójnie, jak i nie potrójnie. Nowoczesne budownictwo (choć wciąż jestem wierna kamienicom), mieszkanie nowe i nasłonecznione, a mój pokój z ogromnym oknem (!) Pokój mały, ale przytulny. Czysto schludnie, nie śmierdzi kotami czy starym rzeczami. Ale najpiękniejsze czekało mnie na górze, gdzie z budynki jest wyjście na dach, a na nim basen, siłownia i sauna (!) Byłam w kompletnym szoku, bo w tej cenie, jaką zakładałam na wynajem, mieściło się wszystko. Wiele budynków w Barcelonie ma ogromne tarasy i wyjścia na dach, i chyba jest to jedna z piękniejszych rzeczy w mieście Gaudiego. Także wszystko było po coś. Moje wcześniejsze niepowodzenia miały swój sens. Teraz to wiem i z mojego obecnego miejsca jestem przeszczęśliwa. Uchylę trochę rąbka tajemnicy moich 'włości', a najlepsze zachowam na koniec, czyli dach i rozpościerające się stamtąd widoki. A to, że wczoraj przez cały dzień było przepiękne słońce i krótki rękawek wystarczył, to było po prostu cudnie. Pełen relaks przed całym tygodniem pracy, i to wcale nie łatwym ;)













Książka, soczyste pomarańcze i słońce.... tak niewiele trzeba :)

Miłego dnia!!! I dużo słońca dla Was!!!

1 komentarz:

  1. Darmowy portal z ogłoszeniami Radom Lokalne
    . Portal na którym można umieszczać bezpłatne ogłoszenia drobne. Radom Lokalne - Ogłoszenia Radom
    jest podzielone na sporo kategorii w jakich można umieszczać oferty. Jest możliwość dołączenia zdjęć i pozycję na mapie. Prosty interfejs użytkownika oraz rozbudowane funkcje ogłoszeń. Możliwość wyznaczania terminu ważności ogłoszenia. Możliwość umieszczenia ogłoszenia jako promowane, widoczne na stronie głównej.

    OdpowiedzUsuń